За результатами державного фінансового аудиту зроблені висновки

0
1442

20 червня на черговому засіданні міськвиконкому, на розгляд якого вносилося 29 запитань, були представлені нові, на заміну вибувших, члени цього виконавчого органу місцевого самоврядування, а саме: Олег Спепанюк, начальник Нововолинського МВ УМВС у Волинській області, та Микола Остапюк, начальник міського управління освіти. А ключовим питанням засідання було ознайомлення з довідкою стосовно проведення державного фінансового аудиту, згідно з планом контрольно-ревізійної роботи Держфінінспекції у Волинській області на IV квартал 2012 р., щодо виконання бюджету міста Нововолинська Волинської області за 2009-2011 роки та 9 місяців 2012 р., й прийняття виконавчим комітетом рішення за результатами даної перевірки.

Досліджувались проблеми аудиту:
Чи існують резерви збільшення ресурсної бази місцевих бюджетів для подальшого їх спрямування на задоволення потреб територіальних громад?
Які негативні фактори впливають на недоотримання доходів місцевими бюджетами і перешкоджають виконанню бюджетів за видатками та наданню в повному обсязі громадянам соціальних гарантій і послуг закладами загальної середньої і дошкільної освіти та закладами охорони здоров’я?
Результати проведеного дослідження свідчать, що у місті є можливість збільшити доходну базу місцевих бюджетів, ефективніше використовувати бюджетні кошти, попереджувати втрати місцевих бюджетів та покращити стан надання соціальних гарантій громадянам закладами загальної середньої і дошкільної освіти, однак цьому перешкоджають наступні чинники.
По-перше. Порушення платниками податків вимог чинного законодавства в частині своєчасної їх сплати спричиняє недоїмку по податках та списання боргів; невикористання органами місцевого самоврядування всіх законодавчо визначених повноважень щодо надходження податків, зборів та інших платежів, не дозволяє залучити всі можливі джерела для наповнення доходної частини бюджету та не сприяє додатковим надходженням до бюджету.
По-друге. Не використання всіх можливостей і резервів по операціях із земельними ресурсами, призводять до недоотримання доходів та не сприяють залученню максимально можливих обсягів фінансових ресурсів до бюджету міста.
По-третє. Невиконання видаткової частини бюджету міста у досліджених роках спричинено ненадходженням із державного бюджету у повному обсязі субвенцій та, в окремих випадках, перевищенням бюджетних призначень на видатки, які здійснюються за рахунок них. Цьому також посприяло і повернення розпорядниками коштів в кінці бюджетних періодів, яке обумовлено поверненням казначейською службою без виконання платіжних доручень.
По-четверте. Невиконання у повному обсязі запланованих видатків бюджету розвитку міста призвело до невиконання бюджету за видатками спеціального фонду.
По-п’яте. У зв’язку з недофінансуванням делегованих повноважень державою, недотримання встановлених законодавством вимог щодо організації харчування учнів загальноосвітніх та вихованців дошкільних закладів освіти призводить до зниження якості надання соціальних гарантій населенню.
По-шосте. Не забезпеченість медичного закладу ліжковим фондом та обмеженість фінансових ресурсів місцевого бюджету не сприяє забезпеченню повноти реалізації державних соціальних гарантій у сфері.
По-сьоме. Затвердження місцевих програм без належного їх фінансування призводить до розпорошення бюджетних ресурсів, що негативно впливає на досягнення конкретних результатів за бюджетні кошти.
По-восьме. Недостатній рівень внутрішнього контролю з боку платників податків за розрахунками з бюджетом та розпорядників – за використанням бюджетних коштів негативно впливає на стан фінансово-бюджетної дисципліни, призводить до несвоєчасного надходження до бюджету доходів та спричиняє втрати фінансових і матеріальних ресурсів.
Керівництвом міста, відповідними структурами були проаналізовані висновки державного фінансового аудиту, на засіданні виконавчого комітету міськради вони були обговорені, доповнені й вилилися в таке рішення:
1. Керівникам структурних підрозділів виконавчого комітету міської ради максимально спрямовувати свою роботу на вирішення питань щодо наповнення доходної частини бюджету, забезпечення виконання бюджетних призначень за видатками, попередження неефективного витрачання бюджетних коштів та покращення стану надання соціальних гарантій громадянам закладами загальної середньої, дошкільної освіти та охорони здоров’я міста.
2. Об’єднаній державній податковій інспекції, відділу Держземагенства у місті Нововолинську:
2.1. Посилити контроль за справлянням та своєчасним перерахуванням до бюджету податків і зборів та інших платежів,недопущення зростання податкового боргу та списання боргів.
2.2. Провести відповідну роботу по залученню до місцевих бюджетів наявних резервів по платі за землю, в тому числі упродовж червня – липня 2013 року, провести інвентаризацію діючих договорів оренди земельних ділянок та привести у відповідність до рішення Нововолинської міської ради від 05.07.2012 № 18/12 розмір орендної плати для фізичних та юридичних осіб, які у встановлений термін не забезпечили переукладання договорів. При не згоді орендарів із підписанням додаткових угод, дані питання вирішити в порядку претензійно-позовної роботи, що передбачено договорами оренди.
2.3.Забезпечити постійний контроль за своєчасністю та повнотою справляння плати за землю та дотриманням рішень міської ради щодо ставок орендної плати.
3. Начальникам управлінь та відділів міськвиконкому, керівникам установ, підприємств і організацій:
3.1. Забезпечити реальне планування, максимальне та першочергове фінансування захищених статей та галузей соціального спрямування, при перерозподілі фінансових ресурсів дотримуватись об’єктивності.
3.2. З метою уточнення результативних показників провести інвентаризацію регіональних (місцевих) програм та відповідальним виконавцям доопрацювати і конкретизувати довгострокові програми, спрямованих на соціально – економічний розвиток території, окремих галузей економіки та соціальний захист населення. Щорічно подавати міській раді звіти про хід і результати виконання цих програм.
3.3. При наданні пропозицій щодо планування видатків за рахунок коштів бюджету розвитку (спеціального фонду) об’єктивно підходити до формування переліку об’єктів будівництва, реконструкції та капітального ремонту, надаючи пріоритет об’єктам, що потребують невідкладних робіт.
3.4. З метою забезпечення належного стану фінансово-бюджетної дисципліни до липня поточного року провести наради з підвідомчими службами щодо посилення внутрішнього контролю за законним та ефективним використанням бюджетних коштів, комунального майна та правильністю ведення бухгалтерського обліку і достовірності фінансової звітності.
4. Управлінню освіти, центральній міській лікарні розглянути, виходячи із можливостей бюджету міста, питання щодо максимального наближення рівня бюджетних призначень до потреби на закупівлю продуктів харчування у галузі освіти, у забезпеченні лікарні медикаментами та продуктами харчування.
5. Центральній міській лікарні у 2013 році розробити заходи щодо поступової заміни зношеного та придбання необхідного медичного обладнання з відповідним обґрунтуванням. Встановити належний контроль за впровадженням даних заходів.
6. Фінансовому управлінню виконавчого комітету міської ради кошти при перевиконанні місцевих бюджетів та вільні залишки бюджетних коштів в першу чергу спрямовувати (при необхідності) на захищені статті видатків бюджету, в тому числі на забезпечення продуктами харчування та здійснювати контроль за перерозподілом коштів.
7. Відділу будівництва, комунального господарства та газифікації з метою попередження неефективного витрачання бюджетних коштів протягом червня-серпня 2013 року провести інвентаризацію об’єктів незавершеного будівництва та вирішити питання щодо доцільності та перспективи їх утримання на балансі комунальних підприємств міста.
8. Відділу економіки виконавчого комітету міської ради забезпечити щорічне здійснення моніторингу про результати виконання програм відповідно до Методичних рекомендацій, затверджених наказом Мінекономіки України від 04.12.2006 року №367.
9. Начальникам управлінь та відділів міськвиконкому, керівникам установ і організацій про виконання даного рішення щодо проведеної роботи з питань врахування пропозицій аудиту до повного їх впровадження щомісячно до 15 числа інформувати фінансове управління виконавчого комітету міської ради. Фінансовому управлінню зведену інформацію направляти Державній фінансовій інспекції в області щомісячно до 20 числа.
Тамара Бурим
Джерело: novovolynsk-rada.gov.ua 

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here