Астрономи довели існування в Сонячній системі ще однієї планети

0
418

Астрономи знайшли докази того, що в Сонячній системі існує ще одна, дев’ята планета. Вона завбільшки з Нептун і ховається за Плутоном.

Рухаючись по своїй еліптичній орбіті, планета “Х” облітає Сонце приблизно за 15 тисяч років.

Про це пише Science із посиланням на The Astronomical Journal.

Побачити її у телескоп поки що не вдалося, але науковці з Каліфорнійського технологічного інституту (Caltech) Майк Браун і Костянтин Батигін виявили, що велика невідома досі планета там є, вивчаючи рух малих небесних тіл у далекому космосі.

Астрономи припускають, що 4,5 мільярда років тому, “у дитинстві” Сонячної системи “Х” вибило з зони формування планет поблизу Сонця. Гази загальмували її рух, і вона опинилася на віддаленій орбіті, де перебуває й тепер.

Її маса вдесятеро більша від маси Землі, і, вочевидь, саме її присутність впливає на шість великих об’єктів у Поясі Койпера, роблячи їхні орбіти еліптичними. На думку Брауна і Батигіна, вірогідність того, що це просто збіг – дуже мала.

“Поки її безпосередньо не буде виявлено, це гіпотеза – навіть незважаючи на те, що потенційно хороша гіпотеза”, – визнає Браун.

Команда науковців сподівається врешті розгледіти “Х” у великий телескоп, розташований на Гавайях.

Іронія в тім, що саме Брауну належить світова слава “убивці планет”. У 2005-му році він виявив, що крижана Еріда – це не планета, а просто один із маленьких світів у Поясі Койпера. А після того, як астрономи перекласифікували Плутон у карликову планету, Браун написав книгу “Як я вбив Плутон”.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here