Вихід з карантину: як організувати роботу в офісі

0
14553

З можливим локальним послабленням обмежувальних заходів деякі компанії поступово планують вихід із карантину та повернення частини працівників до офісів. Це реально організувати безпечно у нових умовах життя. Головне — розробити детальний план і постійно його дотримуватися. Про це у фейсбуці пише Уляна Супрун.

Йдеться про ретельну підготовку — розрахунок потреб, замовлення та закупки достатньої кількості засобів для дезінфекції, мила, паперових рушників тощо, планування організації простору та робочих процесів, розробку внутрішньої комунікаційної політики, а також встановлення контролю за виконанням нових рекомендацій.

Далі — про все детальніше.

Організація простору в офісі

  • Забезпечте достатньо простору для дотримання фізичної дистанції у два метри. Не обов’язково робити окремі помітки на підлозі. Розкажіть співробітникам про важливість фізичного дистанціювання та як можна дотримуватися безпечної дистанції — наприклад, вони можуть уявляти довжину ліжка чи приблизно свого зросту, коли з кимось спілкуються. З часом це увійде у звичку.
  • У спільних приміщеннях (кухня, конференц-зал) важливо встановити ліміт кількості осіб, які можуть там знаходитися, аби не виникало великих скупчень людей. Цей ліміт варто планувати з огляду на можливість дотримання фізичної дистанції у приміщенні. Логічно, що менша площа приміщення, то менше людей в ньому може знаходитися. Наприклад, розставте столи та стільці на відстані двох метрів, розставте антисептики також на безпечній відстані один від одного, аби за потреби ним скористатися, не утворювалися черги.
  • Видрукуйте і розвішайте інструкції про те, як правильно мити руки і як користуватися антисептиком. Це доречно зробити в усіх робочих приміщеннях, туалеті, кухні, біля дзеркал, у місцях, де знімають верхній одяг тощо.
  • Якщо у вашому офісі працівники не мають визначеного робочого простору (наприклад, в деяких компаніях змінюють комп’ютери чи користуються спільною гарнітурою), цю практику зараз потрібно припинити. Якщо потрібно використовувати спільні стаціонарні телефони чи інші пристрої, їх необхідно дезінфікувати до та після використання.

Миття рук та антисептики

  • Умова must — забезпечити всім необхідним для дотримання гігієни рук — достатню кількість мила, серветок чи одноразових рушників для витирання рук, спиртовмісних антисептиків, смітників, куди можна викидати використані серветки. І не лише забезпечити всім цим, але постійно наголошувати на дотриманні гігієни рук — мати інструкції, плакати, нагадування тощо.
  • Стосовно спиртовмісних антисептиків: є сенс поставити їх у місцях, де співробітники зможуть обробити руки ДО того, як зайти в приміщення, наприклад, прямо на вході. Так працівники зможуть обробити руки антисептиком, відкрити двері чи зняти свої речі, а вже опісля провести належну гігієну рук водою та милом.
  • Антисептики, креми для рук, рушники розставте на видних місцях, аби до них був безперешкодний доступ.
  • “Touchless” опції (до яких можна не торкатися, щоб вони спрацювали), наприклад, диспенсери для мила та антисептиків — не є критичними. Якщо є змога, можна їх придбати. Але більш важливо наголошувати на дотриманні гігієни рук і регулярно (щонайменше раз на 1-2 години) дезінфікувати ручки кранів.
  • Одноразові рукавички в офісі можуть бути, але не варто заохочувати працівників їх носити під час роботи, особливо, якщо є безперешкодний доступ до води і мила. Якщо хтось носить рукавички — переконайтеся, що людина правильно ними користується (особливо, чи правильно знімають та утилізують).

Провітрювання і чистота повітря

  • Якщо є змога, встановіть високоефективні фільтри для очищення повітря та перевірте чи працюють системи вентиляції у приміщеннях. Встановлення фільтрів також не є обов’язковою вимогою, за умови дотримання нормальної циркуляції повітря у приміщенні — регулярного провітрювання. Але у кімнатах, де приміром, мало вікон, очищувач повітря буде доречним.
  • Бактерицидні опромінювачі-рециркулятори, які зараз активно пропонують в тому числі для офісів, не критичні також. Вони потрібні в медичних умовах, а не у звичайних офісах. За умов дотримання фізичного дистанціювання, належної гігієни рук, дезінфекції поверхонь та провітрювання — таке обладнання не принесе особливої користі.
  • Якщо є кондиціонери — обов’язково проведіть очищування фільтрів.
  • Регулярно провітрюйте приміщення, просто відкриваючи вікна. Зараз можна тримати вікна відчиненими протягом дня. Якщо такої змоги немає, робіть провітрювання щонайменше раз на 1-2 години.

Організація роботи та графіку

  • Розробіть графік змін, аби не всі працівники одночасно приходили в офіс. Частина може продовжувати працювати вдома, потім змінювати іншу, яка почала роботу в офісі. Плануйте це з огляду на специфіку вашої діяльності.
  • Великі обговорення і зустрічі продовжуйте у форматі онлайн.
  • Запропонуйте працівникам, які входять до групи ризику (людям старшим за 60 років, люди, що мають серцево-судинні хвороби, цукровий діабет, хвороби легень) продовжувати працювати з дому далі.

Очищення поверхонь та дезінфекція

  • Найбільш ефективними для дезінфекції поверхонь є розведені побутові відбілювальні розчини, спиртові розчини, що містять щонайменше 70% спирту, та найбільш поширені побутові засоби для дезінфекції. Розчин на основі відбілювача можна приготувати так: 5 столових ложок (якщо він у сухому вигляді) на 3,5 літри води або 4 чайні ложки відбілювача на літр води.
  • Важливо дотримуватися інструкцій виробника щодо всіх засобів для чищення та дезінфекції (наприклад, концентрації, способу нанесення та часу контакту тощо).
  • Людина, яка дезінфікує поверхні має робити це в рукавичках. Якщо вони одноразові, їх не можна використовувати повторно. Якщо багаторазові, вони мають бути призначені лише для дезінфекції і все, а також належно дезінфікуватися опісля використання.
  • Дуже важливо дезінфікувати поверхні, до яких часто торкаються, — стільниці, ручки дверей, дверцята холодильника. Це варто робити кілька разів на день. Доречно буде протирати антисептиком кнопки кавомашин, мікрохвильовок чи ручку чайника, якщо є спільна кухня.
  • Є також сенс закупити ультрафіолетові бокси для очищення телефонів. Такі бокси визнані найбільш ефективним способом для знищення патогенів. Можна розставити кілька таких пристроїв в офісі та заохочувати працівників залишати там свої телефони на певний час, особливо, після повернення з вулиці.

Політика та комунікації

  • Важливо відповідально поставитися до політики ”захворів — сиди дома” і заохочувати своїх працівників в жодному разі не виходити на роботу, якщо вони мають симптоми гострої респіраторної інфекції. Також обговоріть зміни у роботі, оплату і все, що стосується цього питання, аби працівники знали свої права і мали алгоритм дій у різних випадках.
  • Проведіть навчання серед своїх співробітників щодо ознак та симптомів COVID-19 та виділіть додаткові ресурси HR (якщо це потрібно), щоби відповісти на їхні питання про те, що робити, якщо вони захворіли або мали контакт з людиною, яка має симптоми гострої респіраторної інфекції.
  • Перед тим, як починати працювати, переконайтеся, що всі співробітники ознайомлені з новими правилами роботи. Зробіть розсилку матеріалів, які необхідно переглянути до початку роботи, — правила роботи в офісі, алгоритми дій, якщо є симптоми хвороби, інструкції щодо миття рук і користування антисептиком тощо.
  • Окрема комунікація має стосуватися нових норм поведінки — дотримання етикету дихання і кашлю, фізичної дистанції, а також привітань — без потискання рук та обіймів. Оберіть новий спосіб привітань у вашому офісі.
  • Подумайте про план дій, якщо співробітник/ця будуть мати симптоми гострої респіраторної інфекції. В такому випадку людину треба якнайшвидше ізолювати в окремому приміщенні від інших працівників. Є також сенс мати кілька масок, аби хвора людина могла їх одягнути, опісля негайно відправити додому, нагадати про потребу зателефонувати до свого лікаря.

Якщо ви вирішили поступово повертатися до роботи, зараз саме час розпочати підготовку. Нам треба звикати до нових реалій життя, в тому числі і в робочому середовищі. Що раніше ми почнемо адаптовуватися, то краще і швидше навчимося жити в нових умовах, та почуватися в безпеці.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here