Завдяки технологіям влади кожен учитель щомісяця недоотримує від 700 до 2000 гривень.
Про це заявила голова Комітету ВР з питань науки та освіти Лілія Гриневич під час круглого столу, присвяченого підсумкам функціонування освітньої галузі у 2013 році та прогнозам щодоможливого розвитку ситуації в 2014 році, повідомляє Освіта.ua.
За словами голови профільного парламентського комітету, минулого року в освіті і науці продовжувалася криза, що поглиблюватиметься у 2014 році.
«У бюджеті на наступний рік знову закладено недофінансування, внаслідок чого далі закриватимуться школи, а витрати перекладатимуться на батьків. Це означає, що поглиблюватиметься розрив між освітніми можливостями дітей із сімей з різним матеріальним становищем, освіта в Україні відтворює бідність», – підкреслила Гриневич.
Вона зазначила, що недофінансування освіти є вродженою вадою бюджетної політики. Фінансування освіти відносно ВВП не змінилося (6,4%) у порівнянні з минулим роком, в той час як доля витрат на силові відомства зросла.
В бюджеті освіти на 2014 рік на одного учня в середньому виділяється 8 800 гривень при мінімальній потребі 9 500 гривень.
«Минулого року нічого не зроблено для підвищення матеріального статусу вчителя. Середня оплата праці в промисловості становить 3836 ривень (за жовтень), а в освіті – 2616 гривень. Влада навчилася маніпулювати вчительською зарплатою. 1 січня 2013 року вперше не переглянуто перший розряд тарифної сітки, що дозволяє не переглядати базові оклади. В 2014 році ця технологія триватиме. Внаслідок цього кожен вчитель недоотримує щомісяця 700 – 2000 гривень», – наголосила депутат.
Вона зазначила, що ще однією ілюстрацією пріоритетів влади є її ставлення до науки. «Якщо 2009 року на Генпрокуратуру було виділено 966 мільйонів гривень, а на науку – 1,8 мільярда, то 2014 року пропорція змінилася – на Генпрокуратуру – 3,2 мільярда, а на науку – лише 2,7 мільярда», – підкреслила голова Комітету ВР з питань науки і освіти.
Джерело: http://p-p.com.ua