Чому сучасні діти так мало читають?

1
1674

Можливо, їм вчасно не попалися на очі цікаві книги? І без вашої допомоги вони ще не побачили за цими книгами співрозмовників-мудреців, які терпляче і доброзичливо відповідають на цікаві для дитини питання?

Тому діти не бачать сенсу в тому, щоб проводити час за книгою. Завжди можна знайти інше заняття – хоча б побігати або подивитися телевізор.

Якщо дитину шести-семи років відлякує великий обсяг книги, запропонуйте йому тоненьку книжку (не більше двадцяти сторінок).

Інтерес до читання може розбудити і книга, зміст якої в загальних рисах вже відомо дитині (читали батьки чи бабуся з дідусем).

Як же здорово, коли в новому, незнайомому виданні дитина раптом сам виявляє, що знає, про що йдеться в цій книжці. Крім того, при освоєнні читання дуже корисні різного роду ігрові книжки – з вирубкою по контуру, з різними дисками, віконцями, іграшками, книжки-розмальовки, в яких під великим малюнком розміщений коротенький текст.

Уявлення про те, що дошкільнятам і молодшим школярам подобаються тільки казки, далеко не безперечно. Вони тому і люблять казки, що знайомі з ними з раннього віку і дізнаються в книгах знайомі сюжети. До того ж книги знайомого змісту легше читати.

Школа значно розширює коло читання першокласників. Це робиться поступово, не порушуючи законів обученія.Іменно знання різних книг допоможе дитині спочатку інтуїтивно, а потім і усвідомлено виділити серед них ті, які написані начебто спеціально для нього.

А по тому, які ці пристрасті і переваги, ви зможете судити про задатки і можливості вашого сина чи дочки, розвивати їх коригувати б.

Наприклад, поки він ще не читає вільно, але розглядає книги і намагається прочитати в них хоча б заголовки, розмістіть його книжки на одній-двох полицях за ознакою «знайомі – незнайомі».

Коли ж ваша дитина опанує грамотою, запропонуйте її організувати свою бібліотечку з основних тем читання: про Батьківщину, про героїв і подвиги, про дітей, про тварин і рослини, про пригоди і чарівництво.

Звичайно, ця систематизація по зв’язках: книга – тема, тема – автор (чи автори) – не може бути визнана науковою, але вона склалася в практиці дитячого читання і є досить зручною для дитини, яка в цей час може лише перечитувати знайомі книги і розглядати незнайомі.

У подальшому дитина зможе впорядкувати книги за жанрами, за автором, відокремивши прозові твори від віршованих.

За матеріалами dytyna.info

1 коментар

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here